Monday, January 12, 2009

Pasukan Israel Mendapat Serangan dari Syria


SYRIA (Arrahmah.com) – Tentara Israel mendapat serangan kecil dari wilayah Syria. Namun, menurut monitor PBB, dalam serangan pada hari Minggu (11/1) kemarin, tentara zionis Israel tidak mengalami kecelakaan. Paling tidak, seluruh beberapa negeri yang berbatasan dengan Palestina mulai menampakkan solidaritasnya.

“Sore hari, sejumlah peluru dari Syria ditembakkan mengarah ke militer Israel yang tengah melakukan proyek sebuah bangunan,” ujar sumber PBB.

“Tak seorang pun terluka, namun sebuah tank Israel hancur.”Jurubicara militer Israel mengatakan, militer Israel tidak merespon serangan tersebut.

Tiga roket sebelumnya pada Jumat lalu ditembakkan juga dari Syria.Syria kini menjadi rumah bagi sejumlah pengungsi dari Palestina. (Hanin Mazaya/arrahmah.com)

p/s : Palestine, anda bukan keseorangan.. insya-Allah, satu per satu bantuan akn tiba.. istiqamah dalam perjuangan.. Rasulullah dah bagitau dalam hadith Baginda SAW, bahawa Al-Quds akn dibebaskan oleh org2 yang hidup di Al-Quds dan sekitar Al-Quds.. insya-Allah.. Al-Quds pasti bebas dan aman... itu janji Nabi Muhammad SAW.. Nabi kita, kekasih Allah... doa dihulur... apa yg termampu kami di sini beri kami beri...

No comments: