Thursday, June 19, 2008

Kerja, kerja...


"Dan katakanlah (wahai Muhammad): Beramallah kamu (akan segala yang diperintahkan), maka Allah dan RasulNya serta orang-orang yang beriman akan
melihat apa yang kamu kerjakan dan kamu akan dikembalikan kepada (Allah) Yang Mengetahui perkara-perkara yang ghaib dan yang nyata, kemudian Dia menerangkan kepada kamu apa yang kamu telah kerjakan. "
At-Taubah: 105

__________________________________________________________


Salam..

Coretan aku sebelum maghrib menjelma.. Huhu.. Sedar x sedar dah nak dekat 3 minggu aku kerja kt sebuah intitusi pengajian awam sebagai Technician Computer...

Huhu.. x sabarnyer aku nak dpt gaji.. tapi 1st gaji aku mmg akan tinggal sket.. bapak aku, mak aku, akak aku, adik aku dah claim mcm2.. tu belum lagi member2 yg claim pizza hut.. aduyaii ~ Pokai aku... x kesah la.. kira tu aku blanje kenduri kesyukuran (kunun2 punye kenduri) sbb aku dpt keje la tu.. huhuu..

La ni aku jadi makin bz dan semakin bz.. sabtu, ahad, siang, malam keje.. x kesah la keje siang malam, janji aku bleh claim "OT" haha.. kayo pak cik.. ngee..

Errr... Errmmm... Ape2 pon aku mmg bersyukur banyak2 kt Allah SWT yang bagi aku rezeki tuk kerja kat sini.. mesti adehikmah aku dapat kt tempat neh.. Hehe..

Bes keje kt sini.. islamic sket.. daripada aku keje kt tpt laenn.. :P Ustaz2, ustazah2 ramai.. best.. tiap2 pagi ade bace doa.. dorg pasang kt Pejabat Dekan.. tiap ari jumaat ade bace yassin (tapi la ni aku dari start sampai skrang x penah join depa.. awat?.. sbb aku lupa.. hehe.. esok aku pasti pergi !! Aku dah set reminder kt hp karat aku neh.. haha..).. wahh.. barakahnye tpt aku keje.. :)

Ape2 pon ALHAMDULILLAH sekali lagik... Haha.. yg dok mengeluh x dpt keje lagi tuh.. jgn putus harapan dengan rezeki yang Allah bagi.. carik.. Insya-Allah kalau dah rezeki tu akn dapat nyer ape2 yg kita nak.. K?.. Nak kuar dulu.. Hehe..

Wassalam...

No comments: